Ondersteuning voor werkgevers

Wanneer u als werkgever signaleert of vermoedt dat uw werknemer financiële problemen heeft wilt u natuurlijk een organisatie inschakelen die uw medewerker kan ondersteunen. Maar hoe maakt u zoiets bespreekbaar en hoe kunnen uw vermoedens bevestigd worden?

Signaleren

Signaleert u als werkgever één of meerdere van onderstaande zaken bij uw werknemers? Dan bestaat er een aannemelijk kans dat uw werknemer financiële problemen heeft:

  • Brieven van deurwaarders en verzoeken tot loonbeslag
  • Verzoeken om voorschotten
  • Geld lenen van collega’s
  • Stress en concentratieproblemen
  • Kortstondige ziekmeldingen

62% van de werkgevers heeft werknemers met geldproblemen

Benoemen

Mocht u bovenstaande signaleren bij uw werknemer dan kunt u uw werknemer apart nemen voor een voortgangsgesprek. Vraag hoe het met hem of haar is. Wellicht begint de werknemer er zelf over en anders kunt u benoemen dat u (een van) bovenstaande zaken signaleert. De werknemer hoeft hierover natuurlijk geen uitspraak over te doen, maar u kunt aangeven dat u graag wilt dat hij of zij zich zowel zakelijk als privé in een gezonde situatie zit.

Als uw werknemer het onder ogen durft te komen, dan kunt u aangeven dat u namens hem contact wilt opnemen voor een gratis adviesgesprek. Wij komen dan, wanneer het u en uw werknemer past, bij u langs op kantoor of op een andere locatie. Wij zullen u en uw werknemer dan voorzien van advies en
kunnen direct overgaan tot het inventariseren van de financiële situatie. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Als werkgever kunt u zelf uw werknemer blijven ondersteunen in het traject dat wij voor hem of haar opstarten met het uiteindelijke doel om uw werknemer volledig productief te houden in het arbeidsproces. Ook kiezen veel werkgevers ervoor om de kosten voor budgetbeheer (gedeeltelijk) zelf te vergoeden. Benieuwd welke pakketten wij aanbieden? Hier treft u een overzicht van al onze budgetbeheerpakketten.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Vul ons hulpformulier in en wij nemen z.s.m. contact met u op om uw situatie te bespreken.

De voordelen

De vele voordelen van de dienstverlening van Aktiva is dat er geen wachtlijsten zijn en u bij ons met grote snelheid wordt geholpen. Zodra u zich bij ons aanmeldt wordt u binnen 24 uur gebeld voor het inplannen van een gratis en vrijblijvend adviesgesprek.

Werkwijze

Bent u er aan toe om uw administratie/financiën uit handen te geven? En weet u inmiddels dat bewindvoering of budgetbeheer voor u de oplossing is?

Kernwaarden

De bewindvoerders en budgetbeheerders van Aktiva verplichten zich te houden aan en te werken conform de kernwaarden van de organisatie.

Kwaliteitswaarborging

Aktiva toont jaarlijks aan dat zij voldoet aan de kwaliteitseisen. Dit dient te geschieden door middel van een extern rapport van een onafhankelijke auditor.

Instanties

Onze organisatie is gespecialiseerd op het gebied van Bewindvoering en Inkomensbeheer. Door dit specialisme kunnen wij de cliënten van uw organisatie kwalitatieve…

Graag even persoonlijk contact?

Wilt u graag persoonlijk contact om samen met ons tot een juiste keuze te komen. Of wilt u uw situatie gratis en vrijblijvend aan ons voorleggen?

Mailen?

Wilt u uw situatie via de mail aan ons voorleggen?

Bellen?

Liever eerst telefonisch contact voordat u een afspraak maakt?

Veel gestelde vragen

Zit u met vragen over bewindvoering? Wellicht staat hier uw antwoord. Toch niet gevonden? Laat het ons weten.

Hoe kan ik bewindvoering aanvragen?

Zodra u ons hulpformulier invult, dan nemen wij binnen 24 werkuren contact met u op. Wij vullen dan samen met u alle formulieren in die nodig zijn voor de aanvraag van bewindvoering.

Hoe lang duurt bewindvoering

Bewindvoering wordt uitgevoerd om een bepaalde reden, bijvoorbeeld het hebben van problematische schulden of het hebben van een lichamelijke of geestelijke beperking. Zodra deze reden van bewind niet meer aanwezig is dan kunt u bij uw bewindvoerder of de rechter verzoeken om het bewind te laten opheffen.

Wat kost bewindvoering?

In veel gevallen wordt bewindvoering vergoedt door de gemeente. Mocht u niet voor vergoeding in aanmerking komen, omdat u bijvoorbeeld teveel inkomen heeft, dan moet u deze kosten zelf betalen. De hoogte van deze kosten vindt u op onze tarievenlijst.

Kan ik wijzigen van bewindvoerder

Als u geen vertrouwen meer heeft in uw bewindvoerder of de communicatie verloopt niet meer goed. Dan kunt u verzoeken om een andere bewindvoerder. Om te voorkomen dat hiervoor allemaal kosten gemaakt moet worden is het verstandig om eerst intern bij het kantoor te verzoeken om een ander contactpersoon. Mocht u toch besluiten om te wijzigen van kantoor dan hebben wij een voorbeeld brief die u kunt gebruiken om bijvoorbeeld naar ons over te stappen.

De waarborgen van Aktiva

Aktiva heeft belangrijke waarborgen ingebouwd om op een vertrouwde manier om te gaan met gelden. Deze waarborgen zijn van het hoogste niveau en onderscheidend ten aanzien van andere bewindvoerderskantoren. Deze waarborgen hebben wij in samenspraak met onze relaties ingebouwd.