Ondersteuning voor ouderen

Ervaart u als familielid of verzorger één of meerdere van de onderstaande zaken bij uw vader, moeder en/of cliënt?

  • Betalingsachterstanden
  • Toenemende zorgkosten
  • Minimale kennis van de digitalisering
  • Beginnende dementie
  • Opname in een verzorgingstehuis

Wat kan Aktiva betekenen voor ouderen?

Aktiva B.V. biedt ouderen die een leeftijd hebben bereikt van 67 jaar (pensioengerechtigde leeftijd) volledige ondersteuning in hun financiën. Wij hebben voor deze doelgroep een pakket ontwikkeld waarbij ouderen de benodigde ondersteuning krijgen. Via deze dienstverlening worden de vaste lasten
betaald zoals huur of hypotheek, de gas en elektranota, de drinkwaterlasten en de zorgverzekering. Tevens worden de overige lasten betaalt, inventariseren wij de schulden en treffen regelingen met schuldeisers.

Het betreffende pakket wordt voornamelijk afgenomen door cliënten die 67 jaar of ouder zijn en hebben geconcludeerd dat zij hun financiën niet meer zelf kunnen beheren. Het blijkt dat ouderen niet hun kinderen of een ander familielid willen betrekken in hun financiën, maar bij voorkeur een specialist
willen aanwenden.

Digitalisering van financiële diensten?

Veel ouderen raken het financiële overzicht kwijt door digitalisering van financiële diensten. Veel instanties zijn gestopt met het sturen van brieven. De computervaardigheden van ouderen zijn vaak minimaal, hierdoor verliezen de meeste ouderen het financiële overzicht en kunnen er achterstanden
in de betalingen ontstaan. Voorkom dit en schakel Aktiva in!

Benieuwd naar ons budgetbeheerpakket voor ouderen? Hier treft u een overzicht van het budgetbeheerpakket ‘Senioren’.

Mocht u geïnteresseerd zijn in onze dienstverlening, dan kunt u vrijblijvend een afspraak maken met één van onze specialisten.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Vul ons hulpformulier in en wij nemen z.s.m. contact met u op om uw situatie te bespreken.

De voordelen

De vele voordelen van de dienstverlening van Aktiva is dat er geen wachtlijsten zijn en u bij ons met grote snelheid wordt geholpen. Zodra u zich bij ons aanmeldt wordt u binnen 24 uur gebeld voor het inplannen van een gratis en vrijblijvend adviesgesprek.

Werkwijze

Bent u er aan toe om uw administratie/financiën uit handen te geven? En weet u inmiddels dat bewindvoering of budgetbeheer voor u de oplossing is?

Kernwaarden

De bewindvoerders en budgetbeheerders van Aktiva verplichten zich te houden aan en te werken conform de kernwaarden van de organisatie.

Kwaliteitswaarborging

Aktiva toont jaarlijks aan dat zij voldoet aan de kwaliteitseisen. Dit dient te geschieden door middel van een extern rapport van een onafhankelijke auditor.

Instanties

Onze organisatie is gespecialiseerd op het gebied van Bewindvoering en Inkomensbeheer. Door dit specialisme kunnen wij de cliënten van uw organisatie kwalitatieve…

Graag even persoonlijk contact?

Wilt u graag persoonlijk contact om samen met ons tot een juiste keuze te komen. Of wilt u uw situatie gratis en vrijblijvend aan ons voorleggen?

Mailen?

Wilt u uw situatie via de mail aan ons voorleggen?

Bellen?

Liever eerst telefonisch contact voordat u een afspraak maakt?

Veel gestelde vragen

Zit u met vragen over bewindvoering? Wellicht staat hier uw antwoord. Toch niet gevonden? Laat het ons weten.

Hoe kan ik bewindvoering aanvragen?

Zodra u ons hulpformulier invult, dan nemen wij binnen 24 werkuren contact met u op. Wij vullen dan samen met u alle formulieren in die nodig zijn voor de aanvraag van bewindvoering.

Hoe lang duurt bewindvoering

Bewindvoering wordt uitgevoerd om een bepaalde reden, bijvoorbeeld het hebben van problematische schulden of het hebben van een lichamelijke of geestelijke beperking. Zodra deze reden van bewind niet meer aanwezig is dan kunt u bij uw bewindvoerder of de rechter verzoeken om het bewind te laten opheffen.

Wat kost bewindvoering?

In veel gevallen wordt bewindvoering vergoedt door de gemeente. Mocht u niet voor vergoeding in aanmerking komen, omdat u bijvoorbeeld teveel inkomen heeft, dan moet u deze kosten zelf betalen. De hoogte van deze kosten vindt u op onze tarievenlijst.

Kan ik wijzigen van bewindvoerder

Als u geen vertrouwen meer heeft in uw bewindvoerder of de communicatie verloopt niet meer goed. Dan kunt u verzoeken om een andere bewindvoerder. Om te voorkomen dat hiervoor allemaal kosten gemaakt moet worden is het verstandig om eerst intern bij het kantoor te verzoeken om een ander contactpersoon. Mocht u toch besluiten om te wijzigen van kantoor dan hebben wij een voorbeeld brief die u kunt gebruiken om bijvoorbeeld naar ons over te stappen.

De waarborgen van Aktiva

Aktiva heeft belangrijke waarborgen ingebouwd om op een vertrouwde manier om te gaan met gelden. Deze waarborgen zijn van het hoogste niveau en onderscheidend ten aanzien van andere bewindvoerderskantoren. Deze waarborgen hebben wij in samenspraak met onze relaties ingebouwd.