Klachtenreglement

Artikel 1 | Begripsbepaling

Aktiva B.V.: de persoon die optreedt als beheerder over de vermogensbestanddelen van natuurlijke personen;
Cliënt: een natuurlijk persoon wiens vermogensbestanddelen onder beheer zijn gesteld en Aktiva B.V. benoemd is tot bewindvoerder, respectievelijk met wie Aktiva  B.V. een overeenkomst heeft gesloten;
Uiting van onvrede: een ingevuld klachtenformulier over de dienstverlening van Aktiva B.V.
Klacht: ondertekend Bevestigingsdocument inzake de uiting van onvrede.
Klachtenformulier: Het formulier dat ingevuld dient te worden om de uiting van onvrede kenbaar te maken. Zodat, indien de klager zich aan de procedure houdt, dit uiteindelijk aangemerkt kan worden als formele klacht.
Klager: degene die cliënt is van Aktiva B.V. en het klachtenformulier heeft ingediend

 

Artikel 2 | Uiting van onvrede

Om de procedure voor klachtenbehandeling in gang te zetten dient het daarvoor bestemde klachtenformulier ingevuld te worden. Indien de klager niet in het bezit is van het klachtenformulier, dan kan deze online ingevuld, gedownload of opgevraagd worden via het klantenserviceportaal. Een klacht wordt in eerste instantie aangemerkt als een uiting van onvrede.

Indien de uiting van onvrede niet via onze website ingediend kan worden, dan kan deze uitsluitend per post worden verstuurd naar:
Aktiva B.V.
t.a.v. de Klachtencommissie
Postbus 2115
7900 BC  Hoogeveen

 

Artikel 3 | Klachten

Bij het ontvangen van het klachtenformulier en ontvankelijk verklaren van de uiting van onvrede stelt de Klachtencommissie een onderzoek in. De Klachtencommissie formuleert de uiting van onvrede nader en legt deze voor aan de klager middels het Bevestigingsdocument.  Zodra de klager het Bevestigingsdocument ondertekend heeft geretourneerd, dan zal de uiting van onvrede worden aangemerkt als formele klacht. De Klachtencommissie zal dan, zodra de klacht gegrond verklaard is, verder gaan met haar onderzoek naar de oorzaak van het ontstaan van deze klacht en zal deze door bemiddeling of een nadere uitleg trachten op te lossen. Lukt dat, dan ontvangt de klager daarvan schriftelijk bericht. Indien binnen 14 dagen, na het retour ontvangen van het Bevestigingsdocument, geen oplossing is bereikt, dan wordt de klager door de klachtencommissie schriftelijk op de hoogte gesteld dat de klacht kan worden voorgelegd aan de toezichthoudende kantonrechter.

 

Artikel 4 | Archivering klacht

De klachtencommissie archiveert de klachten in het centrale registratiesysteem. Zij houdt aantekening van de klacht en van de afdoening daarvan.

 

Artikel 5 | Geheimhouding

Aktiva B.V. en klager zullen onder strikte geheimhouding voor, tijdens én na de behandeling van de uiting van onvrede en/of de klacht handelen. Deze gegevens zullen niet aan derden worden verstrekt, dit om wederzijdse belangen niet te schaden. Bij het niet houden aan dit artikel staat het de gedupeerde vrij om bij de andere partij: a. de kosten in rekening te brengen die gemaakt moeten worden om de geheimhouding in stand te houden; én/of b. de schadende uiting ter afhandeling voor te leggen aan de toezichthoudende kantonrechter

 

Artikel 6 | Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking op 1 februari 2017 en geldt uitsluitend voor cliënten van Aktiva B.V.

 

Ons klachtenreglement is ook beschikbaar in PDF formaat. Klik hier om meer te lezen. Via dit formulier kunt u een uiting van onvrede en/of klacht indienen bij Aktiva B.V.. Om uw uiting van onvrede en/of klacht zo goed mogelijk te kunnen behandelen dient u uw gegevens op het formulier goed in te vullen en zo nauwkeurig mogelijk te omschrijven waarover u ontevreden bent. Op onze website www.aktiva-budgetbeheer.nl en www.aktiva-bewindvoering.nl staat een nauwkeurige omschrijving van  de  taken  van  onze  budgetbeheerders  en  bewindvoerders.  Indien  uw  klacht  buiten  onze  takenpakket  valt  dan kunnen wij helaas uw klacht niet in behandeling nemen. Uiteraard staat het u vrij om eventuele suggesties door te geven, waardoor wij nog meer onze dienstverlening op uw situatie kunnen aanpassen (indien dit haalbaar is).

9.1

starstarstarstarstar-half-empty

Klantbeoordeling voor Aktiva

34 beoordelingen Bekijk

Help mij!

Vul dit formulier in voor vrijblijvende hulp en ondersteuning

Vestigingen van Aktiva