Budgetbeheer Senior

Budgetbeheer Senior is een dienstverlening van Aktiva bedoeld voor mensen die volledige ondersteuning zoeken in hun financiën en een leeftijd hebben bereikt van 67 jaar. Via deze dienstverlening worden de vaste lasten betaalt zoals huur of hypotheek, de gas en elektranota, de drinkwaterlasten en de zorgverzekering. Tevens worden de overige lasten betaalt, inventariseren wij de schulden en treffen regelingen met de schuldeisers.

Pakket Senior wordt afgenomen door cliënten die 67 jaar en ouder zijn en hebben geconcludeerd dat zij hun financiën niet meer zelf kunnen beheren.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Vul ons hulpformulier in en wij nemen z.s.m. contact met u op om uw situatie te bespreken.

Inrichten

Bij de opstart richten wij het betalingssysteem in, zodat alle betalingen verricht worden. Zo openen wij na het uitgebreide intakegesprek direct een beheerrekening, zodat het inkomen en de vaste lasten aangeschreven kunnen worden. Ook houden wij in de gaten of elke maand het inkomen wel binnen komt.

Uitvoeren

Tijdens de uitvoering van het budgetbeheer betalen wij alle lasten van wonen, zorg, abonnementen, verzekeringen en overige uitgaven. Daarnaast maken wij elke week het leefgeld naar u over. Wij zorgen ervoor dat de uitgaven zo snel mogelijk na het inkomen worden overgemaakt.

Rapportage

Gedurende het budgetbeheer zijn wij transparant over ons handelen. U krijgt een eigen contactpersoon toegewezen die u elke werkdag telefonisch kunt bereiken. Op deze manier heeft u elk moment van de dag inzicht in uw financiën. Ook kunnen wij u of uw familie voorzien van een inlog om mee te kijken.

Wat zijn de voordelen?

Snelheid

  • Binnen 24 uur persoonlijk contact
  • Na gesprek direct van start
  • Beheerrekening binnen paar dagen
  • Geen wachttijden bij de rechtbank
  • Binnen 3-6 weken loopt alles

Veilig

  • Wij communiceren alleen met u
  • Betalingen worden maandelijks gecontroleerd
  • Eigen online inlog om mee te kijken
  • Gekwalificeerde budgetbeheerders
  • Toezicht door branchevereniging en auditor

Service

  • Een eigen budgetbeheerder toegewezen
  • Dag en nacht inzicht in de financiën
  • Digitale communicatie en telefonisch spreekuur
  • Registratie en betaling van incidentele schulden
  • Online rekeningen indienen
  • Snelle beantwoording van vragen

Graag even persoonlijk contact?

Wilt u graag persoonlijk contact om samen met ons tot een juiste keuze te komen. Of wilt u uw situatie gratis en vrijblijvend aan ons voorleggen?

Mailen?

Wilt u uw situatie via de mail aan ons voorleggen?

Bellen?

Liever eerst telefonisch contact voordat u een afspraak maakt?

Veel gestelde vragen

Zit u met vragen over bewindvoering? Wellicht staat hier uw antwoord. Toch niet gevonden? Laat het ons weten.

Hoe kan ik budgetbeheer aanvragen?

Zodra u ons hulpformulier invult, dan nemen wij binnen 24 werkuren contact met u op. Wij vullen dan samen met u alle formulieren in die nodig zijn voor budgetbeheer.

Hoe lang duurt budgetbeheer

Budgetbeheer wordt aangegaan met een overeenkomst voor 12 maanden. Na deze periode kunt u de overeenkomst op elk moment met een maand opzegtermijn opzeggen.

Wat kost budgetbeheer?

Budgetbeheer wordt, in tegenstelling tot bewindvoering, vaak niet vergoedt door de gemeente. De hoogte van de kosten vindt u op onze tarievenlijst.

Kan ik wijzigen van budgetbeheerder?

Als de samenwerking met uw contactpersoon niet naar uw wensen verloopt, dan kunt u bij ons verzoeken om een ander contactpersoon.

De waarborgen van Aktiva

Aktiva heeft belangrijke waarborgen ingebouwd om op een vertrouwde manier om te gaan met gelden. Deze waarborgen zijn van het hoogste niveau en onderscheidend ten aanzien van andere bewindvoerderskantoren. Deze waarborgen hebben wij in samenspraak met onze relaties ingebouwd.