Budgetbeheer Comfort

Budgetbeheer Comfort is een basisdienstverlening van Aktiva bedoeld voor mensen die een basis bescherming zoeken in hun financiën. Via deze dienstverlening worden de basis vaste lasten betaalt zoals huur of hypotheek, de gas en elektranota, de drinkwaterlasten en de zorgverzekering. Bij het niet betalen van deze lasten zijn de gevolgen groter dan het niet betalen van een mobiel abonnement. Daarom hebben wij gekozen om deze basis aan te bieden aan onze cliënten. Veelal maken cliënten hiervan gebruik die wel willen dat alle vaste lasten worden betaald, maar geen behoefte of noodzaak hebben om telefonisch contact te onderhouden met hun budgetbeheerder.  

Pakket Comfort

Openen beheerrekening
Monitoren inkomsten
Overboeking woon- en zorguitgaven (huur/hypotheek, gas/elektra/water, zorgverzekering)
Overboeking overige uitgaven
Overboeking maandgeld
24/7 inzage in financien
Digitale communicatie
Uitgebreid telefonisch intakegesprek

Tarieven 2017

Maandtarief eenpersoonshuishouden € 55,-
Eenmalige opstartkosten €150,-
   
Maandtarief tweepersoonsbudget € 66,-
Eenmalige opstartkosten € 180,-
   
Extra werkzaamheden (per uur en op verzoek) € 78,56

 

Toelichting Budgetbeheer Comfort na acceptatie

Deze toelichting is bedoeld om een uitleg te geven over de dienstverlening Budgetbeheer Comfort.

Welkom

U heeft zojuist een intakegesprek gehad voor budgetbeheer met een van onze medewerkers. Uw keuze voor Aktiva is alvast een goede stap naar meer overzicht en minder zorgen. Tijdens het intakegesprek is er besproken hoe uw financiële situatie eruit ziet en welk pakket het beste bij uw financiële situatie aansluit.

Opstart (+/- 6 weken)

Na het gesprek vragen wij voor u een beheerrekening aan bij de ABN Amro Bank. Uw privérekening gebruiken wij als leefgeldrekening. Wanneer het rekeningnummer bij ons bekend is gaan wij de inkomstenverstrekkers op de hoogte stellen van het budgetbeheer. Op uw beheerrekening kan dan al het inkomen ontvangen worden. U krijgt van ons de inloggegevens voor het online kasboek SmartFMS, waarin u de begroting ziet en waar u inzage krijgt in de bankrekeningen. Zo kunt u zien wat er gebeurt en gaat gebeuren met uw financiën.

Uitvoering

Als bekend is wanneer het inkomen voor de eerste keer op de beheerrekening komt, dan kunnen wij de vaste lasten aanschrijven. Ook verzoeken wij de poststukken naar ons te sturen. Op die manier proberen wij rust te brengen in uw (financiële)leven. Is het hoogte inkomen daadwerkelijk ontvangen, dan kunnen wij beginnen met de uitvoering van de betalingen. Hierover krijgt u van ons bericht.

Uitgebreide klantenservice

 

Uw eigen budgetbeheerder

U krijgt een eigen budgetbeheerder toegewezen. De budgetbeheerder is degene die uw dossier behandelt. Mochten er zich wijzigingen voordoen in uw financiën of situatie, dan kunt u dit aan uw budgetbeheerder per e-mail doorgeven. Deze wijzigingen worden dan aangepast in bijvoorbeeld uw begroting. Zo blijft u een actueel overzicht behouden in uw situatie.

Online communiceren

U kunt onze uitgebreide online klantenservice terugvinden via onze website. Indien u rekeningen wilt doorsturen, kunt u deze mailen naar: factuur@aktiva.nl. Ook kunt u via uw online kasboek al uw gegevens raadplegen.

9.1

starstarstarstarstar-half-empty

Klantbeoordeling voor Aktiva

34 beoordelingen Bekijk

Help mij!

Vul dit formulier in voor vrijblijvende hulp en ondersteuning

Vestigingen van Aktiva