Budgetbeheer Senior

Budgetbeheer Senior is een dienstverlening van Aktiva bedoeld voor mensen die volledige ondersteuning zoeken in hun financiën en een leeftijd hebben bereikt van 67 jaar. Via deze dienstverlening worden de vaste lasten betaalt zoals huur of hypotheek, de gas en elektranota, de drinkwaterlasten en de zorgverzekering. Tevens worden de overige lasten betaalt, inventariseren wij de schulden en treffen regelingen met de schuldeisers. Pakket Senior wordt afgenomen door cliënten die 67 jaar en ouder zijn en hebben geconcludeerd dat zij hun financiën niet meer zelf kunnen beheren.

Pakket Senior

Openen beheerrekening
Monitoren inkomsten
Overboeking woon- en zorguitgaven (huur/hypotheek, gas/elektra/water, zorgverzekering)
Overboeking overige uitgaven
Overboeking weekgeld
24/7 inzage in financien
Telefonisch spreekuur
Inventarisatie schulden
Incidentele betalingsregelingen treffen
Uitgebreid intakegesprek

Tarieven 2017

Maandtarief eenpersoonshuishouden € 85,-
Eenmalige opstartkosten €147,50
   
Maandtarief tweepersoonsbudget € 102,-
Eenmalige opstartkosten € 177,-
Extra werkzaamheden (per uur en op verzoek) € 78,56

 

Toelichting Budgetbeheer Senior na acceptatie

Deze toelichting is bedoeld om een uitleg te geven over de dienstverlening Budgetbeheer Senior.

Welkom

U heeft zojuist een intakegesprek gehad voor budgetbeheer met een van onze medewerkers. Uw keuze voor Aktiva is alvast een goede stap naar meer overzicht en minder zorgen. Tijdens het intakegesprek is er besproken hoe uw financiële situatie eruit ziet en welk pakket het beste bij uw financiële situatie aansluit.

Opstart (+/- 6 weken)

Na het gesprek vragen wij voor u een beheerrekening aan bij de ABN Amro Bank. Uw privérekening gebruiken wij als leefgeldrekening. Wanneer het rekeningnummer bij ons bekend is gaan wij de inkomstenverstrekkers op de hoogte stellen van het budgetbeheer. Op uw beheerrekening kan dan al het inkomen ontvangen worden. U krijgt van ons de inloggegevens voor het online kasboek SmartFMS, waarin u de begroting ziet en waar u inzage krijgt in de bankrekeningen. Zo kunt u zien wat er gebeurt en gaat gebeuren met uw financiën.

Uitvoering

Als bekend is wanneer het inkomen voor de eerste keer op de beheerrekening komt, dan kunnen wij de vaste lasten aanschrijven. Ook verzoeken wij de poststukken naar ons te sturen. Op die manier proberen wij rust te brengen in uw (financiële)leven. Is het hoogte inkomen daadwerkelijk ontvangen, dan kunnen wij beginnen met de uitvoering van de betalingen. Hierover krijgt u van ons bericht.

Uitgebreide klantenservice

U krijgt een eigen budgetbeheerder toegewezen. De budgetbeheerder is degene die uw dossier behandelt. Mochten er zich wijzigingen voordoen in uw financiën of situatie, dan kunt u dit aan uw budgetbeheerder per e-mail doorgeven. Deze wijzigingen worden dan aangepast in bijvoorbeeld uw begroting. Zo blijft u een actueel overzicht behouden in uw situatie.

Online communiceren

U kunt onze uitgebreide online klantenservice terugvinden via onze website. Indien u rekeningen wilt doorsturen, kunt u deze mailen naar: factuur@aktiva.nl. Ook kunt u via uw online kasboek al uw gegevens raadplegen.

Bereikbaarheid van uw budgetbeheerder

Wij hebben dagelijks een telefonisch spreekuur:

Maandag 13:00 uur - 14:30 uur
Dinsdag 09:00 uur - 10:30 uur
  13:00 uur - 14:30 uur
Woensdag 09:00 uur - 10:30 uur
  13:00 uur - 14:30 uur
Donderdag 09:00 uur - 10:30 uur
  13:00 uur - 14:30 uur
Vrijdag 09:00 uur - 10:30 uur
9.1

starstarstarstarstar-half-empty

Klantbeoordeling voor Aktiva

34 beoordelingen Bekijk

Help mij!

Vul dit formulier in voor vrijblijvende hulp en ondersteuning

Vestigingen van Aktiva